Louise LindowLouise LindowLogotyp till reikistudioLogotyp till reikistudio.
Henrik NestorHenrik NestorStoppa OnödanEnergikontor Sydost är ett opartiskt ideellt företag som arbetar med att initiera, samordna och genomföra projekt som syftar till att förbättra energieffektiviteten och ökat utbud av förnybar energi. Som en del av ett projekt avsett att minska energiförbrukningen i lokala gymnasieskolor bad Energikontor Sydost mig att illustrera deras kampanjmaterial. Jag valde en levande seriestil, lånade färger från FNs mål för hållbar utveckling och designade en logotyp utifrån texten Stoppa onödan.
Henrik NestorHenrik NestorBackyard Ultra NämforsenEn Backyard Ultra är en form av ultramaraton där de tävlande springer så många varv på en 6 706 meter lång bana som möjligt. Vinnarna springer vanligtvis i 24 timmar i rad eller mer. När arrangörerna av Backyard Ultra Nämforsen bad mig att rita en logotyp för evenemanget drog jag uppdraget lite längre. Inspirerad av Näsåkers väldiga natur och det stora vattenkraftverk som finns där ritade jag en UPA-inspirerad stämningsbild för att betona det orealistiska i människor som faktiskt förbinder sig till detta. Jag är så djupt imponerad.
Maria WallMaria WallStiftelsen Norrskenet, Logotyp, 2020Logotyp för medicinsk stiftelse som syftar att sponsra och belöna forskning.
Julia KabellJulia KabellSvensk Kolinlagring. Grafisk profil, logotyp, grafisk kommunikationSvensk Kolinlagring bad mig att ta fram deras visuella uttryck i form av logga, grafisk profil och grafisk kommunikation. https://kolinlagring.se
Julia KabellJulia KabellInto the woods. Visuell identitet och logga.Into the Woods är ett hållbart livs-labb och hantverksfestival i Östra Halland/Västra Småland vars syfte är att återkoppla oss till naturen genom att skapa mötesplatser i skogen vid Kroksjön, Unnaryd. https://www.intothewoods.se
Mattias PeterbergMattias PeterbergLogotyperDiverse logotyper till olika företag.
Daniel EkelundDaniel EkelundNothing But Net - Visuell identitetVisuell identitiet för projektet Nothing But Net, ett uppdrag från det Svenska Basketbollförbundet.
Daniel EkelundDaniel EkelundFrölunda Hockey Club - Förslag logotypDesignförslag till uppdaterad logotyp gällande Frölunda Hockey Club.
Daniel EkelundDaniel EkelundHÖR Stockholm - Visuell identitetVisuell identitet utformad för svenska audiologerna HÖR Stockholm.
Daniel EkelundDaniel EkelundInjustice Customs - Visuell identitet och illustration Logotyp och varierade illustrationer/ikoner för motorcykeldesignern Anton Knutsson, Injustice Customs.
Daniel EkelundDaniel EkelundStafsinge Tonic - Visuell Identitet och etikettdesignVisuel identitet och designkoncept för Stafsinge Tonic.
Daniel EkelundDaniel EkelundSweden Basketball - Visuell IdentitetLogotyp och visuell identitet för Sweden Basketball, ett projekt på uppdrag av Svenska Basketbollförbundet.
Gunilla GuldbrandGunilla GuldbrandWebbsymboler till Norra skogsskolanWebbsymboler till Norra Skogsskolan
Gunilla GuldbrandGunilla GuldbrandSkyltsymboler til Granö Bäckasin.Skyltsymboler til Granö Bäckasin.
Jonas LindénJonas LindénLogotyp – INTRXLogotyp för INTRX (tidigare Butikskonsult AB).
Alexandra KarsbergAlexandra KarsbergCirco: Visuell identitet & menydesignVisuell identitet för nattklubben Circo (projekt under min anställning på Compani 56). Logotyp fanns sen tidigare, det som gjordes nytt är identitet inkluderandes mönster/grafik samt designkoncept för menyer. 
Alexandra KarsbergAlexandra KarsbergPowerking: RebrandingUtbildningsprojekt under en kurs i varumärkesstrategi. Uppgiften bestod i att identifiera ett varumärke i behov av förändring, för att sedan arbeta fram en ny riktning åt det. Vi valde Powerking eftersom det i dagsläget förknippas med en problematisk tonårskultur inkluderandes skolkning och cigaretter. Målet var att behålla ungdomar som primär målgrupp, men ge varumärket en fräsch nystart med bl.a. en uppfräschning av design. Vi tycker att Powerking ska börja äga ”fulheten” som omger varumärket med hjälp av antidesign design i grälla färger och tejpbitar – istället för att försöka vara något man inte är. 
Alexandra KarsbergAlexandra KarsbergBaretta: Visuell identitetVisuell identitet för Baretta. En enkel, klassisk men välbesökt pizzeria i centrala Göteborg. De önskade en ny identitet som inger en välkomnande och festlig känsla – samt kort och gott kommunicerar stans godaste snabbmat. För en överkomlig slant – då studenter (med tillhörande ekonomi) är en viktig målgrupp eftersom de ligger nära flera universitet.
Alexandra KarsbergAlexandra KarsbergBaltic Cup: Visuell identitetVisuell identitet och logotyp för Baltic Cup (uppdrag under min anställning på Compani 56). Baltic Cup är Sveriges första renodlade damcup i innebandy. En viktig del av uppdraget var att identiteten inte i första hand skulle kommunicera "damcup" utan mer tävling och spelglädje. Det var också viktigt att det visuella tilltalar ungdomar, med syfte att locka fler unga tjejer att börja spela innebandy. 
Karin KjällKarin KjällHildurs, logotypLogotyp för produktionsbolaget Hildurs.
Hanna Fideli FritzellHanna Fideli FritzellTidskriften Ojja, art direction, koncept, grafisk formArt direction, koncept, logotyp och grafisk form för tidskriften Ojja. En tidskrift för Dalarnas kulturcommunity. Tryckt i risograf.
Annika HuettAnnika HuettApiron årsredovisningHandmålade porträtt på styrelsen till årsredovisningen.
Camilla BlomCamilla BlomLinneaSwedenLogga och visuell identitet åt fastighetsbolaget LinneaSweden.
Camilla BlomCamilla BlomPause FestivalVisuell identitet och design för Pause Festival, Spanien.
Camilla BlomCamilla BlomConcierge ÖsterlenIllustration till visuell identitet åt Concierge Österlen.
Camilla BlomCamilla BlomÖsterskenVisuell identitet för Östersken, producent av fantastisk äppelmust på Österlen. Från de vackra äppelodlingarna ser man havet och soluppgången, som har ett nytt utseende varje morgon, precis som en transparent etikett varierar i utseende beroende på vilken sorts äpple som används i musten.
Camilla BlomCamilla BlomSparbanken skåne/Pilevallen bankIllustration till nya visuella identiteten för Sparbanken skåne/Pilevallen bank.
Martina LundgrenMartina LundgrenLogotyp till Katarina Sandling, trädgårdscoachLogotyp för trädgårdscoachen Katarina Sandling som fungerar som inspiratör och stöd i trädgårdsdesign och trädgårdstänk.  
Sara EdströmSara EdströmLogotyp för TuvessonskanLogotyp för Tuvessonskan Mat & Kommunikation. 
Sara EdströmSara EdströmBranding Saskia Cort Logotyp och typografi för keramiker Saskia Cort. 
Marie-Louise HedinMarie-Louise Hedin"Lena Händer" visuell identitetLena Händer drvis av Lena som är Taktikpromassör. Ett vikt businesskort ger en utmärkt presentation av företaget. Här ser  ni också 2 av flera etiketter.
Marie-Louise HedinMarie-Louise HedinD.C.Mutual Aid visuell identitetDesign för D.C. Mutual Aid av logga, affisch flygblad. Flygbladet valdes ut till Library of Congress permanenta utställning i Washington DC. Loggan används med olika färger, som här i turkos på munskydden. Illustrator och Photoshop.
Julia FabriciusJulia FabriciusKrater stickersLogotyp till Kraterbooks, ett personligt projekt som undersöker och samlar kunskap om boken som ett objekt. Logotypen har utvecklas från en snabbskiss till en serie av ikoner i olika färger, klistermärken och tryck. Klistermärken, 5 x 5 cm, 2021. 
Elin SvenssonElin SvenssonVide & VännerVisitkort till frisörsalongen Vide & Vänner i Kalmar. 
Julia KabellJulia KabellEthnosphere OutdoorsLogga till vildmarksexperten och naturguiden Juha Rankinens företag. 
Transfer StudioTransfer StudioSvenska Bostadsfonden | Visuell identitetNy identitetsdesign för investeringsbolaget Svenska Bostadsfonden.
Maria CederMaria CederVara kommun, kvarteret Sprinten i Vara, vektoriserad logotyp Vara kommun planerar och bygger ett nytt kvarter, Sprinten, som ska bli en kulturell mötesplats för studenter, besökare och invånare i alla åldrar, samt öka flödet av besökare till kommunen. I projektet ingår ny- , om-  och tillbyggnation av skollokaler och lokaler till Vara konserthus. Mitt uppdrag var att ta fram en siluett och en logotyp som kunde användas för att marknadsföra det nya kvartereret. Illustrationen är gjord i Adobe Illustrator och är vektoriserad.
Veronika LagunadiskoVeronika LagunadiskoLogotyp för bandet The Oneflower TribeLogotyp för bandet The Oneflower Tribe. 
Veronika LagunadiskoVeronika LagunadiskoVisuell identitet för bandet The Oneflower TribeNy visuell identitet för bandet 'The Oneflower Tribe'. Projektet innefattade att skapa grundläggande element så som logotyp, merch och illustrationer. Jag utvecklade också designen och illustrationerna för deras senaste LP.
Marie Tidquist LundinMarie Tidquist LundinFalköpings kommun - museirallyIllustration för museirally i Falköpings kommun.
Anders Borgenhag HolmqvistAnders Borgenhag HolmqvistBygdens BageriLogga till Bygdens Bageri 
Jonas LindénJonas LindénLogotyp – Vilja förlagLogotyp för Vilja förlag som ger ut lättlästa böcker för vuxna.
Jonas LindénJonas LindénLogotyp – SVABLogotyp för SVAB, SVAB erbjuder superbra styrsystem för till ex grävmaskiner
Linda PabstLinda PabstIllustration och Grafisk Design, Sammels LantgårdIllustration, Grafisk Design och Logotype, Sammels Lantgård
Aina von SegebadenAina von Segebadenförpackningsdesign mönsterMönster till the-förpackning.
Aina von SegebadenAina von SegebadenDesign av etiketterEtiketter för cider och vin för Villa Apelhem.
David AppelquistDavid AppelquistMalmö stad, "Billie" - könsöverskridande maskot."Billie" - könsöverskridande maskot, skapad av en kombination av symbolerna för man och kvinna.
Victor SvedbergVictor SvedbergYEAR0001Logotyp och visuell identitet åt skivbolaget YEAR0001. https://year0001.com
Björn BerglundBjörn BerglundVisuell identitet för Booking EliteJag designade en visuell identitet för Booking Elite, ett företag liknande Airbnb. För full projektbeskrivning, besök min sajt på www.bjornberglund.com
Björn BerglundBjörn BerglundLogotyp för D&F LABSJag designade en logotyp för D&F LABS. Alla bokstäver ritades för hand och vektoriserades sedan. För full projektbeskrivning, besök min sajt på www.bjornberglund.com
Björn BerglundBjörn BerglundLogotyp för magasinet c/o HOPSJag ritade en logotyp till magasinet c/o HOPS. Alla bokstäver ritades för hand för att sedan vektoriseras. För full projektbeskrivning, besök min sajt på www.bjornberglund.com
Björn BerglundBjörn BerglundLogotyp för Bartolo EntertainmentJag ritade logotyp och monogram till företaget Bartolo Entertainment som arbetar inom musikindustrin. För full projektbeskrivning, besök min sajt på www.bjornberglund.com
Björn BerglundBjörn BerglundHandritad tagline till Beijer ElectronicsBeijer Electronics kontaktade mig för att de behövde hjälp med att inkorperera en mänsklig känsla till deras tagline 'People and Technology. Connected'. Alla bokstäver ritades för hand för att sedan vektoriseras. För full projektbeskrivning, besök min sajt på www.bjornberglund.com
Björn BerglundBjörn BerglundLogotyp för Good PeopleJag designade en logotyp för Good People, ett företag som producerar tv-reklam. Alla bokstäver är ritade för hand initialt. För full projektbeskrivning, besök min sajt på www.bjornberglund.com
Björn BerglundBjörn BerglundLogotyp för dataspelet PotionomicsJag designade en logotyp för dataspelet Potionomics. För full projektbeskrivning, besök min sajt på www.bjornberglund.com
Björn BerglundBjörn BerglundVisuell identitet för KöksbordetJag designade en visuell identitet och logotyp för Köksbordet (samma personer som står bakom Hörte Brygga), en liten restaurang i Hörte hamn i södra Sverige. Uppdraget inkluderade bland annat också framtagning av webbdesign för deras sajt, design av visitkort och digitala nyhetsbrev. För full projektbeskrivning, besök min sajt på www.bjornberglund.com
Christian LindbergChristian LindbergNK Logo RemixNK Logo i en remixad (Illustrerad) version.
Tova JertfeltTova JertfeltKollektiv Sorg, visuell profilVisuell profil till iniativet "Kollektiv Sorg", en kampanj om våldet i förorten. Lanserad 2020. Läs mer här  
Therése BraagTherése BraagCheerleading, diplom, Musketeers Funky Cheer (MFC)Illustration åt en cheerleadingförening till användning för diplom.
Fred AnderssonFred AnderssonLocal is the new BlackVisuellt för kampanj i hela Sverige för att shoppa localt. Flertalet Murals målades bland annat i Helsingborg till Övik. 
Lilian BäckmanLilian BäckmanFRINGE FESTIVAL STOCKHOLM 2019 (STOFF)En collagetröja för Fringe festival, 2019.
tomas tomtyve nilssontomas tomtyve nilssongott liv som äldrelogottyp för projektet "Gott liv som äldre" som är ett nationellt Arvsfondsprojekt som undersöker goda exempel på aktiviteter och boende för äldre personer med IF och tar fram material kring detta. De utbildar också fyra grupper av äldre personer med IF så att de blir experter på åldrande. Gott liv som äldre – aktiviteter och boende för personer med intellektuell funktionsnedsättning finansieras till större delen av Arvsfonden
Carin LundbladCarin LundbladLogotyp CSKVLogotyp för en förening som jobbar för att bevara och utveckla knypplandet i Sverige med säte i Vadstena, Centrum för svensk knyppling i Vadstena.
Carin LundbladCarin LundbladLogotyp och folder TummensLogotyp och folder för ett mini B & B i Vadstena.
Carin LundbladCarin LundbladLogotyp Björkhaga inredningssnickeriEn logotyp där B fick en profil som leder tanken till en fasad list på t ex en karm.
Carin LundbladCarin LundbladLogotyp SolgårdenHär har jag valt att göra en typografisk symbol. Ornamenten i symbolen är hämtade ur mönstret på en fin soffa som finns i ett av rummen på Solgården. Denna form ska även återspegla tidsandan i början på 1900-talet med jugendstilen och jag har även en tanke på broderade örngott och lakan.
Carin LundbladCarin LundbladGilroys Take awayGilroys Take away, en matvagn som säljer mumsiga smörgåsar. Här design av fordonsdekor, färgskalan ska göra vagnen synlig men samtidigt smälta in i stadens miljö. Det grafiska uttrycket modernt och lekfullt.
Carin LundbladCarin LundbladLogotyp Adolfsnäs HandelsträdgårdHumlorna används för pollinering i handelsträdgårdens växthus och var därför en självklar symbol för verksamheten.
Marie HerzogMarie HerzogLogotyp & mönsterCafé Rotundan, 2017 Logotyp och mönster till Café Rotundan i Halmstad. 
Marie HerzogMarie HerzogSkivomslag: EP & singelKaskelott, 2017 Artwork till EP & singel. Illustration till banner samt mönster till logotyp.  Layout: Emil Karlsson
Julia KabellJulia KabellLogga till Kroksjöns SkogsretreatLogga till eko-boendet Kroksjöns skogsretreat. Loggan symboliserar tipi-tältet och sjön där det står.
Julia KabellJulia KabellLogga till Unnaryds ÅngbryggeriLogga i gammaldags stil till ångbryggeri. 
Julia KabellJulia KabellLoggaLogga till forest tribe ab
Pia OlmåsPia OlmåsTingberget produktion, logotyp, 2020  
Lottis Karlsson OlssonLottis Karlsson OlssonLogotyp till BålstabagarnFramställning av logotyp till Bålstabagarn. Tryckt på påsar, förpackningar och reklam mm.
Sofia HolmlundSofia HolmlundKnivsta Kultur och fritid, visuell identitetArt direction och grafisk formgivning av visuell identitet för Knivsta kommuns avdelning Kultur och fritid med tillhörande verksamheter. 2018-19
Isabel Leal BergstrandIsabel Leal BergstrandEget projekt, bag-in-box, ANOTHER roséDesign och illustration för en bag-in-box för det fiktiva vinmärket ANOTHER rosé.
Nikki SchmidtNikki SchmidtLåtossprataomsex.nu, hemsida och grafisk profilFör att hjälpa personer upplever svårigheter kring sex efter övergrepp så skapade Föreningen Storasyster projektet Hela Mig med stöd från Arvsfonden. Som resultat skrevs ett omfattande material med fakta och övningar som är öppet för privatpersoner, vården och andra hjälporganisationer att läsa och dela. Jag tog fram logga, färger, illustrationer till projektet och formgav materialet både online och som PDF samt en sammanfattande folder.   Läs mer på http://www.nikkivisual.com/
Lina ForsgrenLina ForsgrenVisionsKlistermärken och visitkort som del av grafisk identitet för VISIONS som var en Melbourne-baserad online-konstshop som sålde konstprints i limiterad upplaga. Arbetet inkluderade grafisk identitet, design av presentkort, visitkort och klistermärken.
tomas nilssontomas nilssonlogo för projektet alla kan cyklatext från projektet på facebook: Att cykla, en färdighet som de flesta av oss tar för givet. Att cykla är att uppleva glädje och frihet. Att lära sig cykla är också lyckan över att klara av det omöjliga. Denna känsla får tyvärr många aldrig möjlighet att uppleva av olika anledningar. Ibland på grund av fysiska förutsättningar men ibland bara för att folk har förutfattade meningar kring vad som krävs för att trampa och styra en tvåhjulig cykel på egen hand. I projektet "Jag kan cykla” vill vi skapa förutsättningar för att personer med intellektuell funktionsnedsättning ska kunna lära sig cykla själv på två hjul. Metoden har redan testats i US under flera år och med goda resultat, nu tycker vi det är dags för Sverige.
tomas nilssontomas nilssonVinyl cover for fake bandjag blev inbjuden till att vara med i en utställning i london som hette Fake wave. En skulle komma på ett fake band och skriva text om det samt producera pins. Jag hittade på bandet Koppardalen med rötterna i Avesta, Dalarna, precis som jag. jag valde att ta projektet vidare och visa hur bandets första LP-släpp skulle kunna se ut.
Lina ForsgrenLina ForsgrenApalmaLogotyp för Apalma i egenritade bokstäver. Apalma är ett klädmärke som skapar plagg med tryck i liten skala i New York och Colombia.
Adam DahlstedtAdam DahlstedtHela Jorden logotypLogotyp till ett småskaligt jordbruk som odlar grönsaker.
Marjo PalokangasMarjo PalokangasUusiTeatteri, logga, grafisk profil, hemsidaUusiTeatteri, logga, grafisk profil, hemsida. Samarbete med Mika Kastner Johnson.
Tara SundströmTara SundströmGreeniX logotypLogotyp för gamingserien GreeniX till företaget Taitonetti OY.
Tara SundströmTara SundströmDragonforceLogotyp gjord för gamingserien Dragonforce
Lina ForsgrenLina ForsgrenSalominkaArt direction, foto och design av trycksaker för Vera Panichewskajas examensprojekt Salominka som ställdes ut på Beckmans designhögskolas examensutställning 2016.
Rikard HällRikard HällVisuell identitet och logotyp för VFX-företaget Dupp filmVFX-företaget Dupp film var i behov av en tydlig grafisk identitet, samt en mer distinkt logotyp som tydliggör och stärker deras varumärke. Då de egentligen inte hade någon grafisk identitet sedan tidigare behöver verkligen ett helhetsgrepp tas och en röd tråd följas rakt igenom. En grafisk profil med typsnitt, färger, förhållanden och grafiska element som går hand i hand med vad de gör och samtidigt får dem att sticka ut. En riktigt visuell profil helt enkelt. Dupp film ska kännas pålitliga och trygga men ändå spännande, så som filmbranschen. Men också självklart teknologiska, digitala och andas ”framtid”, så som VFX-branschen. Med visuella effekter skapar de något som inte ens finns idag. De skapar magi. Och de skapar helt nya världar. Detta tog vi fasta på och ingenting har lämnats åt slumpen. Färgerna är inspirerade av VFX-branschen där de verkar. Ifrån kallt till varmt – is till eld. En toning som för tankarna till ett stormigt hav. En stark och tydlig logotyp som för ens tankar mot film och cinema. Samtidigt skapas spänning med diagonalen som går igenom logotypen och ger åskådaren en lekfull flirt med den traditionella filmklappan. Vi skapade även en logo reveal för att stärka känslan mot filmbranschen och ett intro/outro de kan marknadsföra sig själva med i sina egna case bland annat.
Karolina WestenhoffKarolina WestenhoffVisuell identitetLogotyp till Positiva Gruppen Väst.
Karolina WestenhoffKarolina WestenhoffLogotypLogotyp för den designaktivistiska föreningen Omforma – Nya Strukturer för designbranschen, där jag också är projektledare.
Ilse-Mari BerglinIlse-Mari BerglinMockingbird logotypLogotyp till ett internt system på Bonnierförlagen.
Martina LundgrenMartina LundgrenAxelgårdenLogotyp och mönster för en gård i Klöverträsk i Norrbotten som bedriver jordbruk, djurhållning, mathantverk mm. 
Isabelle RönnquistIsabelle RönnquistUppdrag Porträtt i blyertsUppdrag från Sunfab Hydraulics AB.
Ulla GranqvistUlla GranqvistLogotype. Näring och hälsa. Logotype. Näring och hälsa. MIndre företag som jobbar med att göra hälsoanalyser.
Ulla GranqvistUlla GranqvistLogotype. Företagshuset EidernLogotype. Företagshuset Eidern. Strömsund.
Sofie Björkgren-NäseSofie Björkgren-NäsePrata Bok, logotyp för Utbildnigsstyrelsen (FIN)Logotyp för läsprojektet Prata Bok för Utbildningsstyrelsen i Finland.
Sofie Björkgren-NäseSofie Björkgren-NäseCancerRehabFonden, logotyp för kampanjLogotyp till kampanjen Tillbaka till livet-kampen för CancerRehanFonden. (Art director: Mats Wallin/Det Sthlm)
Sofie Björkgren-NäseSofie Björkgren-NäsePostmuseum, logotypHandritad logotyp för Postmuseums utställning Postal Art.
Gunvor EkströmGunvor EkströmNågra logotyperExempel på logotyper från Mediagrafik & illustration.