tomas tomtyve nilssontomas tomtyve nilssoncollection for And The Revolutionett projekt som började med att jag skulle rita på deras fönster vid lucia, som sedan även blev en cykelram, t-shirts, crewnecks cykelkepsar tillsammans med Piegata som sydde dem. och även screentryck.  mer bilder på projektet finns här. 
Anna Windborne-BrownAnna Windborne-BrownSchweizerparken, DalaröKartillustration, Scheizerparken, Dalarö
Lina ForsgrenLina ForsgrenMadderDesign av hemsida för kommunikationsbyrån Madder.
Lina ForsgrenLina ForsgrenArkDes – Norm FormGrafisk formgivning av inbjudan, katalog, 13 meter draperi, golv, katalog, rörligt, affisch och stortavla i tunnelbanan för utställningen Norm Form på ArkDes 6 oktober 2017–11 februari 2018.  Designen är gjord utifrån ett koncept kring perspektiv där betraktarens uppfattning ändras beroende på var den står i relation till grafiken eller hur de håller den, och ornamentik som ett altertnativ till modernismen som är norm i skandinavisk design. Gjort i samarbete med Bastion Studio & DottaDost som tog fram konceptet och Madder som gjorde kommunikation.
Lina ForsgrenLina ForsgrenArk Des – Norm FormGrafisk formgivning av inbjudan, katalog, 13 meter draperi, golv, katalog, rörligt, affisch och stortavla i tunnelbanan för utställningen Norm Form på ArkDes 6 oktober 2017–11 februari 2018.  Designen är gjord utifrån ett koncept kring perspektiv där betraktarens uppfattning ändras beroende på var den står i relation till grafiken eller hur de håller den, och ornamentik som ett altertnativ till modernismen som är norm i skandinavisk design. Gjort i samarbete med Bastion Studio & DottaDost som tog fram konceptet och Madder som gjorde kommunikation.
Lina ForsgrenLina ForsgrenApalmaLogotyp för Apalma i egenritade bokstäver. Apalma är ett klädmärke som skapar plagg med tryck i liten skala i New York och Colombia.
Lina ForsgrenLina ForsgrenSwedish Fashion NowInbjudan och vepa för Swedish Fashion Now som ägde rum i Paris på Svenska institutet hösten 2018.  
Fredrika FrykstrandFredrika FrykstrandBlondes Vibe BetterGrafik till musikvideon Blondes Vibe Better av SAAD.
Fredrika FrykstrandFredrika FrykstrandKortfilmsklassiker c/o Folkets BioGrafisk identitet för Kortfilmsklassiker c/o Folkets Bio, våren 2020 i Stockholm.
Jennifer BergkvistJennifer BergkvistKonstfack 175 årInbjudningskort till Konstfacks 175-års jubileum. 
Jennifer BergkvistJennifer BergkvistVisuell identitet, Konstfacks vårutställning 2019Del av den visuella identiteten till Konstfacks vårutställning 2019. 
Jennifer BergkvistJennifer BergkvistVisuell identitet, Konstfacks vårutställning 2019Del av den visuella identiteten till Konstfacks vårutställning 2019. 
Jennifer BergkvistJennifer BergkvistVisuell identitet, Konstfacks vårutställning 2019Del av den visuella identiteten till Konstfacks vårutställning 2019. 
Jennifer BergkvistJennifer BergkvistVisuell identitet, Konstfacks vårutställning 2019Del av den visuella identiteten till Konstfacks Vårutställning 2019. 
Marjo PalokangasMarjo PalokangasUusiTeatteri, logga, grafisk profil, hemsidaUusiTeatteri, logga, grafisk profil, hemsida. Samarbete med Mika Kastner Johnson.
Marjo PalokangasMarjo PalokangasStudentboet, Survival guideIllustration och layout av Studentboets Survival guide 2015.
Victoria ErcinVictoria ErcinMin vän och jagEget projekt, digital målning,  "Min vän och jag".
Helena LindholmHelena LindholmGraphic Recording, liveteckningGraphic recording, Liveteckning för Münchenbryggeriet på mässa. Promota MB som eventsamordnare! Tecknar direkt på whiteboard under mässa, 2019. 
Tara SundströmTara SundströmGreeniX logotypLogotyp för gamingserien GreeniX till företaget Taitonetti OY.
Tara SundströmTara SundströmDragonforceLogotyp gjord för gamingserien Dragonforce
Tara SundströmTara SundströmGreeniX gamingUppdrag från Taitonetti Oy till deras nya gamingserie GreeniX.
Emelie ZetterbergEmelie ZetterbergBröllopsinbjudan, 2020Illustration och grafisk form för bröllopsinbjudan.
Josephine SkapareJosephine SkapareKvinnodjuren, omslagsillustration, 2020Omslagsillustration till min och Linas podcast Kvinnodjuren som vi startade i februari 2020. Omslaget är ett samarbete där jag ritat figurerna och Lina gjort texten. Finns där poddar finns. 
Anna HandellAnna HandellKonst på glas, skyltar i saluhall Kungälv ICA KvantumKonst på glas, skyltar i saluhall Kungälv ICA Kvantum. Måleri, akvarelll med motiv som påminner om att allt vi har på våra fat kommer från naturen. Se alla fem glasmotiv:  http://www.annahandell.se/
Anna HandellAnna HandellKonst på glas, skyltar i saluhall Kungälv ICA KvantumKonst på glas, skyltar i saluhall Kungälv ICA Kvantum. Måleri, akvarelll med motiv som påminner om att allt vi har på våra fat kommer från naturen. http://www.annahandell.se/
Annika CarlssonAnnika CarlssonKarlstads Bostads ABWall art för KBABs bobutik, 2020.
Lina ForsgrenLina ForsgrenSome WeekendVisuell identitet och design av material för Some Weekend – En festival arrangerad sommaren 2018 vid röda havet i Egypten.
Lina ForsgrenLina ForsgrenOcean – Visuell identitetIllustrationer som del av visuell identitet för design- och innovationsbyrån Ocean.
Lina ForsgrenLina ForsgrenÅsa Cederqvist – HemsidaDesign av hemsida för konstnären Åsa Cederqvist, som arbetar med film, installation, skulptur och performance →  www.asacederqvist.com
Rikard HällRikard HällVisuell identitet och logotyp för VFX-företaget Dupp filmVFX-företaget Dupp film var i behov av en tydlig grafisk identitet, samt en mer distinkt logotyp som tydliggör och stärker deras varumärke. Då de egentligen inte hade någon grafisk identitet sedan tidigare behöver verkligen ett helhetsgrepp tas och en röd tråd följas rakt igenom. En grafisk profil med typsnitt, färger, förhållanden och grafiska element som går hand i hand med vad de gör och samtidigt får dem att sticka ut. En riktigt visuell profil helt enkelt. Dupp film ska kännas pålitliga och trygga men ändå spännande, så som filmbranschen. Men också självklart teknologiska, digitala och andas ”framtid”, så som VFX-branschen. Med visuella effekter skapar de något som inte ens finns idag. De skapar magi. Och de skapar helt nya världar. Detta tog vi fasta på och ingenting har lämnats åt slumpen. Färgerna är inspirerade av VFX-branschen där de verkar. Ifrån kallt till varmt – is till eld. En toning som för tankarna till ett stormigt hav. En stark och tydlig logotyp som för ens tankar mot film och cinema. Samtidigt skapas spänning med diagonalen som går igenom logotypen och ger åskådaren en lekfull flirt med den traditionella filmklappan. Vi skapade även en logo reveal för att stärka känslan mot filmbranschen och ett intro/outro de kan marknadsföra sig själva med i sina egna case bland annat.
Lina ForsgrenLina ForsgrenOpen Craft – Queer MaterialismFormgivning av katalog och affisch för Open Craft – Queer Materialism – en konsthantverksutställning som visade verk av 30 konsthantverkare i växthusmiljö på Stadsträdgården i Örebro, 8 juni–1 semtepber 2019.   Mer att läsa här: https://linaforsgren.com/Open-Craft-2019
Lina ForsgrenLina ForsgrenOpen Craft – Queer Materialism Formgivning av katalog och affisch för Open Craft – Queer Materialism – en konsthantverksutställning som visade verk av 30 konsthantverkare i växthusmiljö på Stadsträdgården i Örebro, 8 juni–1 semtepber 2019. Mer att läsa här: https://linaforsgren.com/Open-Craft-2019   
Victoria ErcinVictoria ErcinEget Projekt, "Jordens hjälte"Eget Projekt, "Jordens hjälte". Digitalt verk.
Karolina WestenhoffKarolina WestenhoffSkylttext till konstperformanceSkylttext, som en del av grafisk profil till konstperformance Long Time You'll See av Katarina Henryson.
Karolina WestenhoffKarolina WestenhoffVisuell identitetVisuell identitet/bokstäver till konstperformance av Katarina Henryson. Foto: Tina Axelsson.
Karolina WestenhoffKarolina WestenhoffGif animationGif/animation till föreningen Omforma – Nya Strukturer för designbranschen.
Karolina WestenhoffKarolina WestenhoffMönsterGrafiskt mönster som en del av profilering till Positiva Gruppen Väst.
Karolina WestenhoffKarolina WestenhoffVisuell identitetLogotyp till Positiva Gruppen Väst.
Karolina WestenhoffKarolina WestenhoffWebdesignGrafisk formgivning till hemsidan Omforma – Nya strukturer för designbranschen.
Karolina WestenhoffKarolina WestenhoffLogotypLogotyp för den designaktivistiska föreningen Omforma – Nya Strukturer för designbranschen, där jag också är projektledare.
Karin AhlinKarin AhlinPrestationsbyrånDet här är en illustration ur ett uppdrag för företaget Prestationsbyrån. Tillsammans med dem utvecklade jag illustrationer och animationer till deras presentationsmaterial som de använder i föreläsningar och workshops för deras kunder. Materialet gjorde i syfte att öka berättandet och göra det visuella tydligt.
Martina LundgrenMartina LundgrenAxelgårdenLogotyp och mönster för en gård i Klöverträsk i Norrbotten som bedriver jordbruk, djurhållning, mathantverk mm. 
Klara BartilssonKlara BartilssonManilla Press, Bonnier Books UK, mönsterMönsterdesign åt förlaget Manilla Press 2020. För trycksaker och böcker.
Jiawen MaoJiawen MaoIllustration, ’stad’, Albert, 2019Det är illustrationen för bakgrunden till en juniormatematik-app.
matilda peterssonmatilda peterssonKulturens Folkhögskola, Stockholm, 2019Kulturens Folkhögskola, Stockholm, 2019
Ulla GranqvistUlla GranqvistLogotype. Näring och hälsa. Logotype. Näring och hälsa. MIndre företag som jobbar med att göra hälsoanalyser.
Ulla GranqvistUlla GranqvistLogotype. Företagshuset EidernLogotype. Företagshuset Eidern. Strömsund.
Monica LindMonica LindPuzzle 2020Kundutskick
Maria Richter SimsekMaria Richter SimsekMaria ritarInfografik till egen hemsida
Gunvor EkströmGunvor EkströmNorrBot, maskot för Teknikens Hus science centerRoboten NorrBot välkomnar och guidar besökare till Teknikens Hus. Den är också en viktig del av marknadsföringen.
Lena TrappLena TrappAnemoneAnemone
Edin TucalijaEdin TucalijaNavigatorcentrumFolder och illustration, Navigatorcentrum Helsingborgs stad
Edin TucalijaEdin TucalijaGambian Society HelsingborgGrafisk profil för föreningen Gambian Society i Helsingborg.
Edin TucalijaEdin TucalijaDödsboanmälan, Helsingborgs stadIllustration och folder om Dödsbo. Uppdragsgivare Helsingborgs stad.
Jens MagnussonJens MagnussonVäggmålning på restaurang Boqueria i ÅreVäggmålning på restaurang Boqueria i Åre
Stef GainesStef GainesOmslag musiksingel "Lost & Found"Omslag till musiksingeln "Lost & Found" av Edward Swords. Släpptes sommaren 2019.
Erica JacobsonErica JacobsonST 1Kampanj för ST1.
Erica JacobsonErica JacobsonJulkampanj BrunogallerianJulkampanj Brunogallerian, fasadvepa, fönsterinstallation, mobiler samt väggtavlor.
Fredrika FrykstrandFredrika FrykstrandUngaTur - affischerAffischer för UngaTurs årliga teaterfestival Paradiso i Stockholm.
Fredrika FrykstrandFredrika FrykstrandLilith Society - konceptKoncept skapat tillsammans med Johanna Lundberg. Kläder och prints inspirerade av astrologi. Sålt på Beckmans julmarknad, Nobels julmarknad, Acnes julfest samt genom vår instagram @lilith_society. 
Fredrika FrykstrandFredrika FrykstrandSAAD - logotyp och grafisk designLogotyp och grafisk design för popduon SAAD bestående av Adam Odelfelt (Tella Viv, TVc) och Saga West (Dolores Haze).
Fredrika FrykstrandFredrika FrykstrandUngaTur - logotyp och visuell identitetFormgivning av logotyp och visuell identitet för teatergruppen UngaTur.  
Jenny LindqvistJenny LindqvistDrakeIllustration till Allhelgonakyrkan i Lund
Jonatan SahlinJonatan SahlinChiharu Shiota – The DistanceVisuell identitet för utställningen "Chiharu Shiota – The Distance" på Göteborgs konstmuseum.
Jonatan SahlinJonatan SahlinGothenburg Design Festival/Open WeekAffisch, flyer och programblad till Gothenburg Design Festival 2018 för Göteborgs universitet.
Jonatan SahlinJonatan SahlinTidningen CyklingRedesign och grafisk formgivning av Cykelfrämjandets medlemstidning.
Jonatan SahlinJonatan SahlinBladetKundtidning i falsat affischformat för trädgårdshandeln Växtverket. Tryckt i två pantoner.
Lena TrappLena TrappFooti - WeatherFooti is a new sneakers brand for kids. I did the the animations and put it all togather in different combinations to use on Facebook and Instagram. I also did 3D design for still images for use on web and on printed matter, catalog. Agency: Aoki
Carina LänkCarina LänkBroschyr och logo Grafisk formgivning och illustration av logotype och broschyr.
Jiawen MaoJiawen MaoIllustration, ’Afrika’, Albert, 2019Det är illustrationen för bakgrunden till en juniormatematik-app.
Monica LindMonica LindHalloweenKundutskick
Kajsa IsenbergKajsa IsenbergTango UrquizaVisuell identitet till dansskolan Tango Urquiza i Köpenhamn
Kajsa IsenbergKajsa IsenbergNy Aveny teateraffischerTeateraffischer till Ny Aveny i Köpenhamn
Ville OkéVille OkéGeyser — Visuell identitetGeyser is a prototype for a revolutionary new type of washing machine driven by steam. The company developing the prototype asked me to come up with a name and identity that would feel new and unexpected but also be self explanatory. I came up with the idea of a geyser and built the identity on the concept of upward movement. Geyser is still in development, but will hopefully be available to buy in the near future.
Ville OkéVille OkéK25 — PostersUpdated identity and print material for K25, a foodcourt at Kungsgatan 25 in Stockholm. The most recognizable feature of the K25 identity is the square signage outside the food court, so I based the new design system on different patterns emanating from the square shape.
Ville OkéVille OkéMushi — Visual IdentityHow can we change the way people feel about eating insects? Mushi is my vision for the future of food, created as a final design project at Berghs School of Communication. The idea was to make something new but vaguely familiar. Kind of like sushi from the future. The word Insect litterally means "cut into sections", which is just what I did. I took the japanese sign for insect and cut it up into pieces that could be used to create a wide variety of patterns. Together with strong colors, bold typography and crisp imagery, the result was a sophisticated and vibrant identity that might make the idea of eating insects feel a little less distant. Photos by Matilda Lindeblad, styling by Caroline Dafgård.
Ville OkéVille OkéMushi — Visual IdentityHow can we change the way people feel about eating insects? Mushi is my vision for the future of food, created as a final design project at Berghs School of Communication. The idea was to make something new but vaguely familiar. Kind of like sushi from the future. The word Insect litterally means "cut into sections", which is just what I did. I took the japanese sign for insect and cut it up into pieces that could be used to create a wide variety of patterns. Together with strong colors, bold typography and crisp imagery, the result was a sophisticated and vibrant identity that might make the idea of eating insects feel a little less distant. Photos by Matilda Lindeblad, styling by Caroline Dafgård.
Ville OkéVille OkéElise Einarsdotter — AlbumomslagElise Einarsdotter is a jazz pianist and composer. The release of "Suites for Solo Piano" marks a milestone in her 40 year musical career. I was asked to make the artwork for the suites. The artwork is inspired by the strings of a piano. They are always the same in number, but can evolve and change endlessly to form different musical landscapes.
Ville OkéVille OkéElise Einarsdotter — AlbumomslagElise Einarsdotter is a jazz pianist and composer. The release of "Suites for Solo Piano" marks a milestone in her 40 year musical career. I was asked to make the artwork for the suites. The artwork is inspired by the strings of a piano. They are always the same in number, but can evolve and change endlessly to form different musical landscapes.
Ville OkéVille OkéCresnia — Visuell identitetCresnia works in the tenant representation business. They approached me to redesign their identity, print material and office signage. The concept was inspired by a ribbon, representing exclusivity, forward movement and flexibility. The ribbon is recurring throughout the identity, from the logo to the numbers and the iconography. It can also be used on its' own as a graphic element.
Ville OkéVille OkéCresnia — Visuell identitetCresnia works in the tenant representation business. They approached me to redesign their identity, print material and office signage. The concept was inspired by a ribbon, representing exclusivity, forward movement and flexibility. The ribbon is recurring throughout the identity, from the logo to the numbers and the iconography. It can also be used on its' own as a graphic element.
Ville OkéVille OkéCresnia — Visuell identitetCresnia works in the tenant representation business. They approached me to redesign their identity, print material and office signage. The concept was inspired by a ribbon, representing exclusivity, forward movement and flexibility. The ribbon is recurring throughout the identity, from the logo to the numbers and the iconography. It can also be used on its' own as a graphic element.
Ville OkéVille OkéPlantamed — Visuell IdentitetPlantamed combines herbal and modern medicine to create pharmaceutical products in harmony with nature. Project made together with BVD during my time working there. The identity was built around the shape of a leaf, which was integrated into the wordmark and became a simple and effective graphic element that can be used as a container for text and images as well as a pattern for print material and digital content. The result reflects the duality of Plantamed – it combines the sophistication of modern medicine with the organic quality of natural healthcare. Visit plantamed.se for more info
Ville OkéVille OkéPlantamed — Visuell IdentitetPlantamed combines herbal and modern medicine to create pharmaceutical products in harmony with nature. Project made together with BVD during my time working there. The identity was built around the shape of a leaf, which was integrated into the wordmark and became a simple and effective graphic element that can be used as a container for text and images as well as a pattern for print material and digital content. The result reflects the duality of Plantamed – it combines the sophistication of modern medicine with the organic quality of natural healthcare. Visit plantamed.se for more info.
Ville OkéVille OkéPlantamed — Visuell IdentitetPlantamed combines herbal and modern medicine to create pharmaceutical products in harmony with nature. Project made together with BVD during my time working there. The identity was built around the shape of a leaf, which was integrated into the wordmark and became a simple and effective graphic element that can be used as a container for text and images as well as a pattern for print material and digital content. The result reflects the duality of Plantamed – it combines the sophistication of modern medicine with the organic quality of natural healthcare. Visit plantamed.se for more info.
Ville OkéVille OkéGröna Linjen — Visuell IdentitetGröna Linjen is a micro brewery in Stockholm located at the end station of the green line of the stockholm subway — hence the name. Gröna Linjen is all about the journey. They are always on the hunt for the perfect beer recipe. That's why the identity is built on the idea of travelling from point A to point B.
Ville OkéVille OkéGröna Linjen — Visuell IdentitetGröna Linjen is a micro brewery in Stockholm located at the end station of the green line of the stockholm subway — hence the name. Gröna Linjen is all about the journey. They are always on the hunt for the perfect beer recipe. That's why the identity is built on the idea of travelling from point A to point B.
Ville OkéVille OkéGröna Linjen — Visuell IdentitetGröna Linjen is a micro brewery in Stockholm located at the end station of the green line of the stockholm subway — hence the name. Gröna Linjen is all about the journey. They are always on the hunt for the perfect beer recipe. That's why the identity is built on the idea of travelling from point A to point B.
Ville OkéVille OkéLinneo Yoga — Visuell identitetLinneo is a yoga studio in Stockhom that invites everyone to stretch both body and mind. The Linneo symbol is inspired by the yoga position called Viparita Karani, where the feet are raised above the head and the hands are lying horisontally on the ground. This symbolizes seeing things from a different perspective. The symbol can also be stretched out to become a dynamic visual element that embodies the flexibility and smoothness of the body’s movements. Visit linneo.se for more info.
Ville OkéVille OkéLinneo Yoga — Visuell identitetLinneo is a yoga studio in Stockhom that invites everyone to stretch both body and mind. The Linneo symbol is inspired by the yoga position called Viparita Karani, where the feet are raised above the head and the hands are lying horisontally on the ground. This symbolizes seeing things from a different perspective. The symbol can also be stretched out to become a dynamic visual element that embodies the flexibility and smoothness of the body’s movements. Visit linneo.se for more info.
Ville OkéVille OkéLinneo Yoga — HemsidaLinneo is a yoga studio in Stockhom that invites everyone to stretch both body and mind. The Linneo symbol is inspired by the yoga position called Viparita Karani, where the feet are raised above the head and the hands are lying horisontally on the ground. This symbolizes seeing things from a different perspective. The symbol can also be stretched out to become a dynamic visual element that embodies the flexibility and smoothness of the body’s movements. Visit linneo.se for more info.
Anna Lena Mayor EkebladAnna Lena Mayor EkebladPorträtt, Sara Danius, 2019In memoriam. Sara Danius. Tusch och akvarell. 
Jenny WallmarkJenny WallmarkIllustration till tidningen Vi (vi.se)Illustration till tidningen Vi (vi.se)
Jenny WallmarkJenny WallmarkIllustration till tidningen ViIllustrationer till tidningen Vi på vi.se.
Jonatan JönssonJonatan JönssonGIRLS ARE AWESOMEEn illustration + merch togs fram åt den danska plattformen ‘Girls Are Awesome’. Deras vision är att ge kvinnor mer rampljus via olika medium, så som sport, konst och musik. girlsareawesome.com
Jonatan JönssonJonatan JönssonVISUAL IDENTITY / HDK SPRING EXHIBITION 2018Visuell identitet åt vårutställningen 2018 på 'HDK - Högskolan för design och konsthantverk' i Göteborg. Affisch, flyer och webbgrafik, i sammarbete med Kristian Törnqvist.
Åsa Wärn BjörlingÅsa Wärn BjörlingNobelklassikerPå uppdrag av Brombergs Bokförlag formgav jag bokserien Nobelklassiker, som innehåller sexton verk av författare som tilldelats Nobelpriset i litteratur. Ett mycket intressant och spännande uppdrag som förutom formgivning och typografi av både omslag och inlagor även inbegrep att letat upp bilder till alla omslag. På Instagramkontot warn_bjorling ligger fler exempel från serien.
Åsa Wärn BjörlingÅsa Wärn BjörlingBotanicMönstret Botanic. Ritat och repeterat i Illustrator med ett fotografi av en blomknopp som inspiration.
Annika CarlssonAnnika CarlssonArbetsmarknadsdepartementetIllustration av regeringens jämställdhetspolitiska mål, delmål 4: En jämn fördelning av det obetalda hem- och omsorgsarbetet, Arbetsmarknadsdepartementet, 2018.
Annika CarlssonAnnika CarlssonKonsumentverketIllustration till Konsumentrapporten 2018, Konsumentverket.