
Hur man använder bild för att kommunicera i alla ämnen: matematik, svenska, historia, NO, tema etc. Workshop tillsammans: Jag ritar på tavlan, eleverna diskuterar vad och hur: Vad säger bilden? Samverkan med texten? Känslor? Varför det? Underliggande budskap? Stereotyper, etnicitet, genus (hbtq)…?? Andra sätt? Hur visar man siffror/fakta för att förstå vad de betyder? Utan att låta sig luras? Följs av eget arbete med handledning till färdigt resultat. Kan utökas med ett pass om både läsbara och snygga texter, i samarbete med Linda Röjås-Söderman, grafisk formgivare, AD och dyslektiker.
Mats Rundlöf
Jag vill illustrera (skriva & formge) för att kommunicera, både tanke och känsla!
T.ex. för vetenskap, läromedel, verksamhetsstyrning, sagor, serier, etc.
För Alstom, Billerud Korsnäs, Bonnier utbildning, KTH m.fl.
Bakgrund: Industriell forskning om papper; Dr. från KTH.