Peter Påhlman portfolio

Nokia, spel, 2014Peter PåhlmanNokia, spel, 2014Spel framtagen i marknadsföringssyfte för Nokia. Hybridapp för både Facebook, mobilt och läsplattor.
Playing Media, webbcommunity, 2015Peter PåhlmanPlaying Media, webbcommunity, 2015Grafisk identitet, samt design av Playings nya community och forum.
Evothings visuella identitet, 2015Peter PåhlmanEvothings visuella identitet, 2015Grafisk manual och visuell identitet för teknikföretaget Evothings.
Settle Into Stockholm, visuell identitet, 2014Peter PåhlmanSettle Into Stockholm, visuell identitet, 2014Visuell identitet, marknadsföringsstrategi, webbdesign samt AD-jobb.
AppUp, 2016Peter PåhlmanAppUp, 2016Visuell identitet och heltäckande brandingstrategi för den nya SaaS-plattformen AppUp.
Evenemang, 2016Peter PåhlmanEvenemang, 2016UI/UX för Sveriges bästa evenemangs- och biljettapp.
Kampanj för Planet Fitness, 2016Peter PåhlmanKampanj för Planet Fitness, 2016Opininionsbildande kampanj för Planet Fitness, innehållandes webb, sociala medier-marknadsföring, strategi, copy, video och print
Nytt visuellt koncept för Academedia, 2015Peter PåhlmanNytt visuellt koncept för Academedia, 2015Förslag på ett nytt grafiskt manér för Academedias gymnasieverksamheter.
Vänskap i en app: GoFrendly, 2016Peter PåhlmanVänskap i en app: GoFrendly, 2016UI/UX för vänskapsappen GoFrendly.
Peter Påhlman
Stockholm
0704240321

Peter Påhlman

Jag är grafisk formgivare med grund inom webbdesign. Via journalistiska ambitioner och webbteveproduktion snubblade jag in i branschen 2004, och har sedan 2009 drivit byrån Spoke Digital Agency med fokus på webb- och applösningar för kunder som Viasat, Nokia, Tre, Bildbyrån, Evothings, Duffler och Academedia. Jag har under flera år även undervisat inom grafisk kommunikation och gränssnittsdesign, vilket dels har gett mig mängder av värdefull erfarenhet av att bemöta olika slags personligheter, dels gett mina arbeten inom print och design – på senare år så gott som uteslutande inom UI/UX och webb – en högst pedagogisk och självförklarande prägel med en välfungerande språklig ton. Detta ger mig en fördel när målet är att skapa högkvalitativa och unika resultat med användarupplevelsen i fokus.